Телефонна лінія «довіри» (06264) 3-10-13 щодня з 08.30 до 11.30, з 13.30 до 15.00, крім вихідних. «Гаряча лінія» відділу державної реєстрації актів цивільного стану (06264) 5-13-17, понеділок – четвер з 08:00 до 17:00, п’ятниця – з 08:00 до 15:45, крім вихідних. "Гаряча" лінія з питань діяльності оперативного штабу реагування на спроби рейдерських захоплень землі та зібраного врожаю на території Донецької області, (06264) 4-24-81, щодня, крім вихідних, з 09.00 до 11.30 та з 13.00 до 16.00, у п’ятницю з 09.00 до 11.30 та з 13.00 до 15.45.

4

 

Сфера послуг і обслуговування безпосередньо залежить від людського фактору. Що робити в ситуаціях, коли дістався неякісний товар, або ви випадково знищили ще не куплений товар?

 

Фахівці Донецької юстиції спільно з представником Краматорського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в рамках кампанії Міністерства юстиції України «Захист прав споживачів» розповіли корисну інформацію у Територіальному центрі обслуговування громадян краматорчанам похилого віку «Університету третього віку».

 

Споживачі мають право на:

- належну якість продукції та обслуговування;

- безпеку продукції;

- необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника, виконавця та продавця;

- на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції, відповідно до закону.

 

Споживачі мають право об’єднуватися в громадські організації, звертатися до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.

 

Також пояснили, які зобов’язання перед споживачем мають продавець, виробник або виконавець. Зокрема, під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу та експлуатаційні документи.

 

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, продавця або виконавця, або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

- розірвати договір та повернути сплачену за товар суму;

- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця або виробника.

 

Продавець або виробник зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Якщо продавець ухиляється від свого обов’язку, потрібно подати скаргу до Головного управління Держпродспоживслужби за місцем проживання. Термін розгляду скарги – до 1 місяця.

 

Наостанок присутнім наголосили, що громадяни України мають право на безоплатну правову допомогу. Для її отримання слід звернутися до найближчого центру з надання безоплатної правової допомоги https://www.legalaid.gov.ua/ua/local-centres або до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги зателефонувавши за номером 0 800 213 103.

Працюємо для людей!

 

3

 

Більше фото