Телефонна лінія «довіри» (06264) 3-10-13 щодня з 08.30 до 11.30, з 13.30 до 15.00, крім вихідних

 

В Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області (далі- Управління юстиції) проводиться системна робота по організації особистого прийому та розгляду звернень громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління (зі змінами).

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від загального діловодства на державній мові, відповідно до Закону України “Про мову”.

Дотримання вимог щодо забезпечення всебічного розгляду звернень та оперативного їх вирішення знаходиться на постійному контролі.

Організацію роботи по розгляду звернень та особистого прийому громадян здійснює відділ організаційної роботи, документування та контролю, а саме: начальник відділу, 6 головних спеціалістів та 2 спеціаліста з обслуговування (документознавці).

 

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі у керівництва Управління юстиції. Особлива увага приділяється організації особистого прийому. З метою удосконалення порядку та підвищення ефективності проведення особистого прийому громадян керівництвом затверджено графік та порядок проведення особистого прийому громадян.

Керівництвом Управління юстиції на особистому прийомі у 2017 році прийнято 140 громадян, у минулому році 54.

Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

 

До Управління юстиції протягом 2017 року надійшло – 2665 звернень громадян, за аналогічний період 2016 року – 3451, таким чином відбулось зменшення кількості надходження на 786 звернень громадян. Відстежується зменшення числа звернень з питань примусового виконання судових рішень, з питань державної реєстрації актів цивільного стану. Разом з тим залишається практично не змінним кількість звернень з питань роботи відділу нотаріату.

Протягом 2017 року до Управління юстиції надійшло 8 колективних звернень громадян.

Станом на 29 грудня 2017 року залишаються невирішеними в провадженні управління юстиції 68 звернень, термін розгляду по яких ще не вичерпано.

350 звернень надійшли до Головного територіального управління юстиції у Донецькій області із встановленим строком, з них 295 надійшли з Міністерства юстиції України, 1 – з Секретаріату Верховної Ради України, 14 – Адміністрації Президента України. Усі звернення розглянуті в установлений законом термін.

До Управління юстиції звертаються громадяни з питань, що не належать до його повноважень: у 2017 році 17 звернень ( за 2016 рік-25). Такі звернення, відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян» у п’ятиденний термін переслані за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомлено громадянам, які подали звернення.

10 листопада 2017 року у Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області була проведена колегія про стан розгляду звернень громадян за 9 місяців 2017 року з відділом з питань нотаріату та Управлінням виконавчої служби.

 

            ПИТАННЯ РОБОТИ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ

Переважна кількість звернень, які надійшли до Управління юстиції стосується питань виконання судових рішень, рішень інших органів та посадових осіб.

Із загального числа звернень з питань державної виконавчої служби найбільшу кількість складають:

  • звернення з питань стягнення аліментів -481( на 23,3% менше, ніж у   2016 році);
  • звернення з питань стягнення заборгованості по заробітної платі -188 ( на 64% менше , ніж у 2016 році).

Протягом 2017 року до Головного територіального управління юстиції надійшло 490 скарг (за 2016 рік – 676 скарг), з них 245(за 2016 рік - 293) безпосередньо на дії державних виконавців.

В 2017 році з питань діяльності державних виконавців надійшло 421 повторне звернення, що 20,12% менше в порівняні з 2016 роком.

Спостерігається тенденція щодо зменшення кількості заяв та скарг.

Питання, порушені у зверненнях за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів стосуються розміру заборгованості по аліментах, порядку притягнення до кримінальної відповідальності боржників, місцезнаходження виконавчого листа або надходження його для виконання за місцем праці боржника, отримання довідки про неотримання аліментів для оформлення субсидій тощо. Більшість звернень з цього питання виникають у зв’язку з тим, що платники аліментів не регулярно або не в повному обсязі сплачують аліменти, ухиляються від їх сплати, не працюють, перебувають або зареєстровані на неконтрольованій Україною території, не мешкають за місцем реєстрації та фактичне місце мешкання неможливо встановити.

У 2017 році надійшло 2 пропозиції щодо оголошення подяки державним виконавцям за своєчасне виконання рішень суду.

 

Стан роботи зі звернень громадян з питань роботи державної виконавчої служби розглянутий на засіданні колегії Головного територіального управління юстиції у Донецькій області 10.11.2017 року, Управлінню з питань виконавчої служби надані відповіді доручення про вжиття заходів, направлених на зменшення числа звернень з питань стягнення аліментів, проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи.

Убачається доцільним проаналізувати окремо звернення з питань стягнення заборгованості по заробітної платі, за підсумками І кварталу 2018 року визначити стан застосування за відповідними виконавчими провадженнями всіх заходів примусового виконання та дотримання прав стягувачів.

 

З ПИТАНЬ РОБОТИ ОРГАНІВ НОТАРІАТУ

Протягом 2017 року до Головного територіального управління юстиції надійшло 302 звернення громадян з питань роботи органів нотаріату, у порівнянні з 300, які надійшли за цей проміж часу у минулому році, тобто кількість звернень з питань нотаріату майже не змінилась.

В поточному році кожне дев’яте звернення, яке надійшло до Головного управління, пов’язане із діяльністю державних та приватних нотаріусів.

Надійшло до Головного територіального управління надійшло 32 скарги, з яких 21 скарга на дії державних нотаріусів,11 –на дії приватних нотаріусів.

Необхідно відмити той факт, що жодна зі скарг не була визнана обґрунтованою.

Із загального числа звернень з питань нотаріату більше 70 % звернень містили запити відомостей про місце знаходження держнотконтор та приватних нотаріусів, які раніше працювали на території, що є тимчасово неконтрольованою.

 

Залишається актуальним питання прийняття спадщини, отримання дублікатів нотаріально посвідчених документів, які зберігаються в архівах на тимчасово неконтрольованій території, завершення оформлення спадкових справ, заведених нотаріусами до початку АТО в Донецькій області і залишених в приміщеннях нотаріальних контор на території, яка зараз не контролюється українською владою.

Скарга на відмову у вчинені виконавчого напису продемонструвала необхідність підвищення кваліфікації нотаріусів із зазначеного виду нотаріальних дій. Недотримання правил організації роботи державної нотаріальної контори стало підставою однієї скарги відносно Бахмутської ДНК. З 16 травня 2017 року в зазначеній ДНК змінений керівник , після чого повідомлень про припущення порушень графіку прийому громадян не надходило.

В зв’язку з тим, що кількість звернень з питань діяльності нотаріату практично не зменшується у 2015-2017 роках, причини такої тенденції, питання, з яких звертаються громадяни обговорені на засіданні колегії 10 листопада 2017 року.

З метою зменшення числа звернень громадян на виконання рішення колегії від 10.11.2017 № 16 відділом з питань нотаріату:

- оновлено інформацію для громадян щодо місця знаходження державних та приватних нотаріусів, переміщених з території, не підконтрольній українській владі;

- здійснено виступи в ЗМІ на теми: «Прийняття та оформлення спадщини», «Оподаткування доходу, отриманого в результаті прийняття у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових прав», на веб – порталах міст Краматорськ, Слов’янськ, Костянтинівка, Покровськ, Мирноград, Авдіївка, Новогродівка, Селидове, Добропілля, Маріуполь, Бахмут, Вугледар. Зазначена інформація розміщена також на веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Донецької області та на офіційній сторінці Головного територіального управління юстиції у Донецькій у мережі facebook, на веб – порталах міст Краматорськ, Слов’янськ, Костянтинівка, Покровськ, Мирноград, Авдіївка, Новогродівка, Селидове, Добропілля, Маріуполь, Бахмут, Вугледар, газети - «Злагода» м. Слов’янськ, «Заря Приазовья» смт. Нікольське, «Дзержинськ уїзд» м. Торецьк, телеканал «Бахмут» та радіо «Мерідіан» м. Краматорськ.

На черговому семінарі з нотаріусами Донецької області 22 грудня 2017 року у м. Краматорськ обговорювали порядок та правила вчинення виконавчих написів.

З метою зменшення числа звернень доцільно своєчасно оприлюднювати в мережі інтернет інформацію про зміни місця розташування переміщених з неконтрольованої території ДНК, продовжити систематичне роз’яснення в ЗМІ правил та порядку вчинення яких найчастіше звертаються громадяни до державних та приватних нотаріусів.

 

З ПИТАНЬ РОБОТИ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОІ РЕЄСТРАЦІІ

Протягом 2017 року до Управління юстиції надійшло 110 звернень з питань державної реєстрації, у порівнянні з 124, які надійшли за цей період у минулому році, тобто кількість звернень з питань роботи реєстраційної служби зменшилась на 11: з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно – 6 звернень; з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, друкованих ЗМІ та легалізації об’єднань громадян – 6 звернень, з питань роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану - 98.

Впродовж 2017 року надійшло 14 скарг на якість роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану. Серед основних питань, які порушувались у зверненнях громадян: внесення змін та доповнень до актових записів цивільного стану; проставлення відміток про розірвання шлюбу у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян; внесення змін до Державного реєстру актів цивільного стану громадян у разі, якщо відомості актових записів цивільного стану складені недержавною мовою; видача повторних свідоцтв та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян тощо.

Більша кількість звернень, які надійшли протягом 2017 року стосується надання роз’яснень щодо державної реєстрації народження та смерті громадян, які народились та померли на тимчасово окупованій території України.

Слід зазначити, що протягом 2017 року до Управління юстиції не надійшло жодного обґрунтованого звернення.

З метою покращення роботи з розгляду звернень громадян з питань роботи відділів Державної реєстрації актів цивільного стану убачається доцільним проаналізувати за підсумками І-го півріччя 2018 року тематику таких звернень із визначенням відділів, на дії працівників яких надходять скарги.

 

З ПИТАНЬ, ЩО ВІДНОСЯТЬСЯ ДО КОМПЕТЕНЦІЇ ІНШИХ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ

Управлінням реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Управління юстиції області, розглянуто 91 звернення громадян за 2017 рік, за аналогічний період 2016 року -113 заяв, 1 пропозиція та 1 скарга. Звернення, що надходять до Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, складають заяви з проханням роз’яснити норми чинного законодавства, порядку отримання безоплатної вторинної правової допомоги.

З питань управління фінансового та матеріально-технічного забезпечення протягом 2017 року надійшло 65 звернень, за 2016 рік -160 заяв та 4 скарги. У зверненнях порушувались питання щодо надання довідок про доходи, щодо заборгованості заробітної плати працівникам структурних підрозділів Головного територіального управління юстиції у Донецької області, звільненим у 2014-2015 роках.

 

Управлінням персоналу Управління юстиції розглянуто 51 звернення, за аналогічний період 2016 року - 88 заяв,1скарга та 1 пропозиція. У вказаних зверненнях порушувалися питання: необхідність проходження деякими особами перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади»; внесення змін до наказу про звільнення; облік загального стажу державної служби; поновлення на посаді та виплата середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу; підтвердження стажу державної служби; отримання гарантованої виплати грошової компенсації при звільнені.

Відділом судової роботи та міжнародного співробітництва протягом 2017 розглянуто 8 звернень. У зверненнях порушувались питання щодо надання роз’яснень порядку звернення до компетентних органів іноземних держав, щодо виконання рішень судів України за кордоном відповідно до чинних Конвенцій та міжнародних договорів, щодо порядку оскарження рішень в судах апеляції та касацій інстанції. На всі звернення надано змістовні роз’яснення чинного законодавства.

Сектором з питань банкрутства у 2017 році розглянуто 6 звернень ( за 2016 рік-17 заяв, та 3 скарги).

Головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції Головного територіального управління юстиції було розглянуто у 2017 році 3 звернення (за 2016 рік -2), щодо надання роз’яснень про отримання довідки з єдиного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СТАНУ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

При проведенні комплексних та цільових перевірок, на семінарських заняттях працівниками відділу організаційної роботи, документування та контролю надається практична та методична допомога працівникам структурних підрозділів Управління юстиції.

З метою зменшення числа повторних звернень громадян з січня 2018 року буде відновлене проведення засідань робочої групи з проведення перевірок результатів розгляду звернень громадян і причини надходження повторних та обґрунтованих звернень не рідше ніж 1 раз на місяць, а у разу надходження обґрунтованих скарг- невідкладно.

В Головному територіальному управлінні юстиції працює 6 телефонів «гарячої лінії» (в структурних підрозділах, до яких найчастіше звертаються громадяни), за якими можливо отримати роз'яснення законодавства без оформлення письмового звернення

399 осіб у 2017 році скориставшись можливістю отримати відповіді на юридичні питання в правовій громадській приймальні Головного територіального управління юстиції.

 

Для забезпечення можливості отримання кваліфікованих роз’яснень практики застосування норм чинного законодавства жителям Донецької області Головним територіальним управлінням юстиції у 2017 році проведена робота мобільних точок доступу до безоплатної правової допомоги у 24 населених пунктах (прийнято 195 осіб).

У 2018 році така практика буде продовжена, виїзні прийоми громадян будуть здійснюватися 2 рази на місяць, найчастіше в населених пунктах сільської місцевості.

Систематично працівниками Управління юстиції здійснюються виступи в засобах масової інформації. Роз’яснюються вимоги Закону України «Про звернення громадян», надаються відповіді по найбільш актуальним питанням, з якими громадяни звертаються у своїх письмових зверненнях та під час особистих прийомів. Так, протягом 2017 року здійснено 1903 виступів в пресі, на телебаченні та по радіо працівниками Головного територіального управління юстиції.

Слід зазначити , що протягом 2017 року всі звернення , що надійшли до головного територіального управління юстиції, розглянуті по суті з дотриманням вимог ст. 20 Закону України «Про звернення громадян».

Звернення громадян реєструються в Головному територіальному управлінні юстиції в день надходження, передаються у визначений структурний підрозділ чи посадовій особі на наступний робочий день. Що тижня спеціалістом відділу організаційної роботи, документування та контролю проводиться моніторинг стану розгляду звернень громадян.

 

З питань організації розгляду звернень громадян, особистого прийому у 2017 році проведено 2 семінарських заняття з керівниками структурних підрозділів апарату Головного територіального управління юстиції у Донецькій області.

Крім Головного територіального управління юстиції звернення з питань виконання судових рішень адресуються громадянами безпосередньо начальникам територіальних відділів державної виконавчої служби. Такі звернення централізовано реєструються в Головному територіальному управлінні юстиції, а розглядаються керівниками зазначених відділів. Дотримання такого порядку досліджується при проведенні комплексних та цільових перевірок. У 2017 році виявлені поодинокі випадки (Костянтинівський ВДВС, Бахмутський ВДВС, Волноваський ВДВС) обліку звернень громадян у відділах державної виконавчої служби без реєстрації в Головному територіальному управлінні юстиції .

З метою забезпечення дотримання вимог ЗУ «Про звернення громадян » при розгляді всіх звернень громадян, в тому числі і адресованих керівникам територіальних відділів державної виконавчої служби, убачається доцільним звернути увагу начальників таких відділів на дотримання порядку реєстрації та обліку звернень з урахуванням рекомендацій Головного територіального управління юстиції від 19.06.2017№09-17/68 направлених відділам державної виконавчої служби.

 

З урахуванням вищевикладеного :

1.Обговорити результати аналізу на апаратній нараді при керівнику Головного територіального управління юстиції у Донецькій області.

 

2. Відділу організаційної роботи, документування та контролю (Райкун Ю.В.):

2.1.Проаналізувати стан розгляду звернень громадян з питань стягнення заборгованості по заробітній платі за підсумками І кварталу 2018 року.

2.2.При здійсненні аналізу стану розгляду звернень громадян в Головному територіальному управлінні юстиції за І півріччя 2018 року визначити конкретну тематику питань, порушених в зверненнях щодо реєстрації актів цивільного стану, заходи, необхідні для зменшення числа таких звернень.

2.3.Забезпечення проведення щомісячних засідань робочої групи з проведення перевірок результатів розгляду звернень громадян і причини надходження повторних та обґрунтованих звернень не рідше ніж 1 раз на місяць, а у разу надходження обґрунтованих скарг- невідкладно.

 

3. Відділу з питань нотаріату( Радкевич К.В.):

3.1.Своєчасно оприлюднювати в мережі інтернет інформацію про зміни місця розташування переміщених з неконтрольованої території ДНК.

3.2.Продовжити систематичне роз’яснення в ЗМІ правил та порядку вчинення яких найчастіше звертаються громадяни до державних та приватних нотаріусів.

 

 

В.о. начальника управління                                                                                                                        О. В. Павлова